For at du skal få raskt svar på ditt spørsmål, har vi samlet de vanligste spørsmålene fra våre kunder her.
Vi har åpnet fra 10:00 til 15:00 (Man-Fre)
Det varierer fra produkt til produkt. Du kan selv bestemme dette ved å logge inn på Minside eller ved å kontakte kundeservice.
Prøvepakkene sendes fortløpende og du vil normalt kunne forvente deg levering mellom 7-10 dager etter bestilling.
Vi stiller ingen krav til verken bindingstid eller minstekjøp, og du har selvsagt full returrett på første pakke. Ved retur betaler kunden selv returporto.
På din faktura er det opplyst frist for avbestilling som er 2 uker etter mottatt pakke. Dette for å forsikre at vi til enhver tid har tilstrekkelig med varer på lager.
Enkleste måte å si opp ditt abonnement er å bruke minside. Du kan også si opp ved å ringe oss på tlf. 22 00 80 00 (Mandag til Fredag kl. 10-15).
Vi sender varene med posten som brev. Det betyr at de vil bli levert direkte til din postkasse.
Du kan gjøre dette selv på MinSide. Du kan få tilsendt nytt passord på mail eller telefon (sms) ellers kan du fylle ut kontakt skjema her så kan vi gjøre dette for deg.
Du kan enten ringe oss eller fylle ut vårt kontaktskjema, og vi vil oppdatere for deg.
Eventuelle reklamasjoner og/eller klager må sendes skriftlig til Vitaliv, enten per e-post, brev eller via kontaktskjemaet.
Husk alltid å vedlegge faktura og kundenummer.
På forhånd takk.
Du har 14 dagers full returrett kun på prøvepakken. Det er ikke fri retur på varer i abonnement i henhold til Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg. Hvis du skulle ønske å benytte deg av returretten på prøvepakken, må prøvepakken returneres ubrukt og i uåpnet originalpakning. Vi krediterer fakturaen etter at vi har inspisert den returnerte varen og fått bekreftet at denne er i fullgod stand.
De bestilte varene i abonnementsavtalen er identiske med den første varen du har mottatt. Angreretten gjelder derfor kun første forsendelse, dvs. prøvepakken. I henhold til loven har du rett til å angre kjøp av prøvepakken innen 14 dager etter du har mottatt varen. Husk at du må betale returporto, jfr. loven. Ved feilforsendelse står vi naturligvis for frakten.
Helsekost og kosttilskudd faller inn under gruppen matvarer, og av hensyn til kvalitetssikring kan tilbakeleverte eller returnerte varer ikke uten videre videreselges. Våre kostnader ved returhåndtering og tapt salg av varer i ordinært abonnement vil derfor bli avkrevd med et gebyr.
Husk å alltid kontakte Vitaliv skriftlig, enten per e-post, brev eller via kontaktskjemaet som du finner her.
Betaling hos oss foregår med faktura med 14 dagers forfall og det er ingen fakturaavgift. Vi tar aldri forskuddsbetaling.
Alle våre kosttilskudd har en holdbarhet på 2 år fra produksjonsdatoen. Holdbarhetsdatoen finner du på etiketten.
Vi har stort fokus på at vi skal vite hvor ingrediensene i våre produkter stammer fra. Derfor benytter vi oss kun av kvalitetsingredienser fra anerkjente leverandører som vi vet oppfyller våre strenge kvalitetskrav. Vi kan derfor med sikkerhet si at våre krav til kvalitet er garanti for din trygghet!
Mengden virkestoffer i våre produkter ligger innenfor anbefalt maksimalverdi og ikke mer enn du får i deg gjennom kosten. Svaret på spørsmålet er derfor nei.
Enkelt og greit at ingrediensene i våre produkter også finnes i vanlig sunn mat fra plante- og dyreriket, som for eksempel Omega-3. Kroppen opptar ingrediensene i våre produkter på samme måte som den opptar tilsvarende ingredienser fra maten.
Det betyr at våre kosttilskudd ikke inneholder flere vitaminer, mineraler eller andre virkestoffer enn det som finnes i alminnelige matvarer. Du behøver derfor ikke å bekymre deg for overdosering.
Hvis du ikke har noen form for kostholdrestriksjoner og tåler vanlig mat, vil du også tåle våre kosttilskudd. Ved bruk av produkt som inneholder urtene Bacopa, Ginseng, Rosenrot, Pygeum africanum og Boswellia serrata anbefales det at du rådfører deg med legen din i forkant. Vi understreker på det kraftigste at alle kosttilskudd er ment som et tilskudd til kosten, og ikke som erstatning for reseptbelagte legemidler.
Ved fiskeallergi: Det er ikke kjent at fiskegelatin fremkaller allergi, men rådfør deg med legen din for sikkerhets skyld. Skall-/bløtdyrsallergi: Calamarine-olje er en ren olje og bør ikke fremkalle allergi. Vi anbefaler imidlertid til avståelse ved sterk reke- eller skall-/bløtdyrsallergi. Krilloljen kan inneholde allergener da denne er uraffinert. Glutenintoleranse: Ingen av ingrediensene i våre produkter inneholder gluten, men vi kan ikke garantere at det ikke kan finnes spor av gluten.
Dette er ingen mirakelkur. Noen vil merke hurtig effekt, mens andre kanskje opplever å måtte vente i flere måneder. Noen av de viktigste effektene, som bevaring av skjelettet og et styrket immunforsvar, er heller ikke synlige. Og husk: Kosttilskudd kan aldri erstatte en sunn og aktiv livsstil, men det er et godt supplement til deg som ikke spiser som anbefalt.
Produktene våre inneholder ikke annet enn hva du får i deg gjennom vanlig mat. Rådfør deg med lege dersom du er usikker.
Ingrediensene i våre produkter skiller seg ikke fra dem man finner i vanlig mat, og sjansen for bivirkninger er derfor minimal.