For at du skal få raskt svar på ditt spørsmål, har vi samlet de vanligste spørsmålene fra våre kunder her.

Kundeservice åpningstider

Vi har åpnet fra 10:00 til 15:00 (Man-Fre)

Hvor ofte sendes nye forsendelser?

Det varierer fra produkt til produkt. Du kan selv bestemme dette ved å logge inn på Minside eller ved å kontakte kundeservice.

Jeg har bestilt prøve-/tilbudspakke. Når kommer den?

Prøvepakkene sendes fortløpende og du vil normalt kunne forvente deg levering mellom 7-10 dager etter bestilling.

Er det forpliktelser knyttet til innmelding?

Vi stiller ingen krav til verken bindingstid eller minstekjøp, og du har selvsagt full returrett på første pakke. Ved retur betaler kunden selv returporto.

På din faktura er det opplyst frist for avbestilling som er 2 uker etter mottatt pakke. Dette for å forsikre at vi til enhver tid har tilstrekkelig med varer på lager.

Hva er dine 180-Dagers-Resultatgaranti-betingelser?

Hvis du ikke er 100% fornøyd med fremgangen din etter 6 måneder, kan du returnere beholderne til oss og få full refusjon. Du kan finne ut mer her

Hva gjør jeg hvis jeg ønsker å si opp mitt abonnement?

Enkleste måte å si opp ditt abonnement er å bruke minside. Du kan også si opp ved å ringe oss på tlf. 22 00 80 00 (Mandag til Fredag kl. 10-15).

Hvordan sender dere varene?

Vi sender varene med posten som brev. Det betyr at de vil bli levert direkte til din postkasse.

Hvordan kan jeg oppdatere kundeopplysningene mine?

Du kan gjøre dette selv på MinSide. Du kan få tilsendt nytt passord på mail eller telefon (sms) ellers kan du fylle ut kontakt skjema her så kan vi gjøre dette for deg.

Jeg har endret e-postadresse siden sist, hva gjør jeg?

Du kan enten ringe oss eller fylle ut vårt kontaktskjema, og vi vil oppdatere for deg.

Hva gjør jeg ved reklamasjon?

Eventuelle reklamasjoner og/eller klager må sendes skriftlig til Vitaliv, enten per e-post, brev eller via kontaktskjemaet.

Husk alltid å vedlegge faktura og kundenummer.

På forhånd takk.

Har jeg returrett på produktene?

Du har 14 dagers full returrett kun på prøvepakken. Det er ikke fri retur på varer i abonnement i henhold til Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg. Hvis du skulle ønske å benytte deg av returretten på prøvepakken, må prøvepakken returneres ubrukt og i uåpnet originalpakning. Vi krediterer fakturaen etter at vi har inspisert den returnerte varen og fått bekreftet at denne er i fullgod stand.

De bestilte varene i abonnementsavtalen er identiske med den første varen du har mottatt. Angreretten gjelder derfor kun første forsendelse, dvs. prøvepakken. I henhold til loven har du rett til å angre kjøp av prøvepakken innen 14 dager etter du har mottatt varen. Husk at du må betale returporto, jfr. loven. Ved feilforsendelse står vi naturligvis for frakten.

Helsekost og kosttilskudd faller inn under gruppen matvarer, og av hensyn til kvalitetssikring kan tilbakeleverte eller returnerte varer ikke uten videre videreselges. Våre kostnader ved returhåndtering og tapt salg av varer i ordinært abonnement vil derfor bli avkrevd med et gebyr.

Husk å alltid kontakte Vitaliv skriftlig, enten per e-post, brev eller via kontaktskjemaet som du finner her.

Hvordan betaler jeg?

Betaling hos oss foregår med faktura med 14 dagers forfall og det er ingen fakturaavgift. Vi tar aldri forskuddsbetaling.

Hvor lang holdbarhet har produktene?

Alle våre kosttilskudd har en holdbarhet på 2 år fra produksjonsdatoen. Holdbarhetsdatoen finner du på etiketten.

Kan jeg være helt sikker på at VitaLivs produkter holder høy kvalitet?

Vi har stort fokus på at vi skal vite hvor ingrediensene i våre produkter stammer fra. Derfor benytter vi oss kun av kvalitetsingredienser fra anerkjente leverandører som vi vet oppfyller våre strenge kvalitetskrav. Vi kan derfor med sikkerhet si at våre krav til kvalitet er garanti for din trygghet!

  • Vi forsikrer oss om at alle produkter inneholder riktig mengde næringsstoffer og analyserer produkteksemplarer frem til holdbarhetsdatoen utløper.
  • Vi følger europeisk regelverk for helsestandarder (EU-forordningen).
  • Alle våre kosttilskudd er produsert i følge standarden for legemiddelproduksjon (Good Manufacturing Practice).

Jeg har allerede et normalt kosthold, risikerer jeg overdosering hvis jeg også tar kosttilskudd?

Mengden virkestoffer i våre produkter ligger innenfor anbefalt maksimalverdi og ikke mer enn du får i deg gjennom kosten. Svaret på spørsmålet er derfor nei.

Produktene deres er naturidentiske, hva mener dere med det?

Enkelt og greit at ingrediensene i våre produkter også finnes i vanlig sunn mat fra plante- og dyreriket, som for eksempel Omega-3. Kroppen opptar ingrediensene i våre produkter på samme måte som den opptar tilsvarende ingredienser fra maten.

Hva menes med uttrykket matekvivalent?

Det betyr at våre kosttilskudd ikke inneholder flere vitaminer, mineraler eller andre virkestoffer enn det som finnes i alminnelige matvarer. Du behøver derfor ikke å bekymre deg for overdosering.

Kan jeg kombinere kosttilskudd med legemidler?

Hvis du ikke har noen form for kostholdrestriksjoner og tåler vanlig mat, vil du også tåle våre kosttilskudd. Ved bruk av produkt som inneholder urtene Bacopa, Ginseng, Rosenrot, Pygeum africanum og Boswellia serrata anbefales det at du rådfører deg med legen din i forkant. Vi understreker på det kraftigste at alle kosttilskudd er ment som et tilskudd til kosten, og ikke som erstatning for reseptbelagte legemidler.

Jeg har allergi. Kan jeg likevel bruke deres produkt?

Ved fiskeallergi: Det er ikke kjent at fiskegelatin fremkaller allergi, men rådfør deg med legen din for sikkerhets skyld. Skall-/bløtdyrsallergi: Calamarine-olje er en ren olje og bør ikke fremkalle allergi. Vi anbefaler imidlertid til avståelse ved sterk reke- eller skall-/bløtdyrsallergi. Krilloljen kan inneholde allergener da denne er uraffinert. Glutenintoleranse: Ingen av ingrediensene i våre produkter inneholder gluten, men vi kan ikke garantere at det ikke kan finnes spor av gluten.

Når vil jeg oppleve effekt?

Dette er ingen mirakelkur. Noen vil merke hurtig effekt, mens andre kanskje opplever å måtte vente i flere måneder. Noen av de viktigste effektene, som bevaring av skjelettet og et styrket immunforsvar, er heller ikke synlige. Og husk: Kosttilskudd kan aldri erstatte en sunn og aktiv livsstil, men det er et godt supplement til deg som ikke spiser som anbefalt.

Kan jeg bruke produktene deres mens jeg er gravid?

Produktene våre inneholder ikke annet enn hva du får i deg gjennom vanlig mat. Rådfør deg med lege dersom du er usikker.

Finnes det noen bivirkninger?

Ingrediensene i våre produkter skiller seg ikke fra dem man finner i vanlig mat, og sjansen for bivirkninger er derfor minimal.

Notice: Undefined index: inquiry in /var/www/vitaliv.no/httpdocs/tpl-footer.php on line 110

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelse og for å gi innhold spesifikt tilpasset dine interesser. Detaljert informasjon om bruken av informasjonskapsler på dette nettstedet finner du i vår personvernpolicy. Ved å bruke dette nettstedet samtykker du til bruken av informasjonskapsler.

×